Η Ιστορία μας

Η Ανώτερη Ιδιωτική Σχολή Δραματικής Τέχνης «Βεάκη» αποτελεί μια σταθερή αξία στο χώρο της θεατρικής εκπαίδευσης. Ιδρύθηκε το 1974 από τον Δημήτρη Βεάκη, ηθοποιό και υιό του Αιμίλιου Βεάκη, του μεγαλύτερου μέχρι σήμερα Έλληνα ηθοποιού, και είναι η οργανική συνέχεια της Σχολής Θεάτρου του σκηνοθέτη Κωστή Μιχαηλίδη, που είχε ιδρυθεί το 1952. Ως μια από τις παλαιότερες σχολές που υπάρχουν στην Ελλάδα  διαθέτει πείρα, υπευθυνότητα και διορατικότητα, όσον αφορά τον προγραμματισμό της και τους στόχους της.

Δημήτρης Βεάκης

Κωστής Μιχαηλίδης

Η Σχολή είναι εγκεκριμένη από το Κράτος (Απόφαση ίδρυσης ΥΠΠΕ/ΚΑΤΕΧΝ/54025/28-9-1984 που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 726/26-10-84 τεύχος Β’) και ανήκει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως ορίζει ο Νόμος 1158/81, ΦΕΚ 762/26-10-85 τεύχος Β’). Ως εκ τούτου τα επίσημα έτη σπουδών είναι τρία (3) και η φοίτηση είναι υποχρεωτική και καθημερινή.

Τα μαθήματα που προβλέπονται από το Προεδρικό Διάταγμα και τα οποία διδάσκονται στη Σχολή είναι :

  • Υποκριτική

  • Αυτοσχεδιασμός

  • Αγωγή Προφορικού Λόγου (Ορθοφωνία)

  • Κίνηση

  • Χορός

  • Μουσική

  • Τραγούδι

  • Δραματολογία

  • Ιστορία Θεάτρου

  • Ιστορία Νεοελληνικής Λογοτεχνίας

  • Ιστορία και Πρακτική Κινηματογράφου

  • Σκηνογραφία

  • Ενδυματολογία

  • Διασκευή Προσώπου (Μακιγιάζ)

  • Ξιφασκία

  • Koμέντια ντελ ΄Αρτε

βεακη.jpg
 

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται όχι μόνο στην υποκριτική, αλλά και στην κίνηση, το χορό καθώς και στη φωνητική, το τραγούδι, την υποκριτική του μιούζικαλ και του μουσικού θεάτρου εν γένει. Εκ παραλλήλου η Διεύθυνση της Σχολής φροντίζει να διευρύνει τον αριθμό των διδασκόμενων μαθημάτων και τη διδακτέα ύλη με όποιο μάθημα κρίνει ότι συμβάλλει στην αρτιότερη και υψηλού επιπέδου κατάρτιση των σπουδαστών της, όπως π.χ. το μάθημα της Κομέντια ντελ Άρτε,της performance art και της Ιστορίας του Αθηναϊκού Θεάτρου από το 19ο αιώνα και μετά.

Σκοπός της Σχολής είναι να παρέχει και να εξελίσσει στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τη δημιουργική μορφή της θεατρικής παιδείας, να εφοδιάζει τους μελλοντικούς ηθοποιούς με γνώσεις και να καλλιεργεί το ήθος τους, που θα αποτελέσουν στηρίγματα για τη σταδιοδρομία τους. Ως ανταμοιβή στη σκληρή εργασία τους οι σπουδαστές καλλιεργούν το όποιο ταλέντο διαθέτουν, αποκτούν δεξιότητες και αυτοπεποίθηση όσον αφορά τα εκφραστικά τους μέσα, ανακαλύπτουν ότι έχουν νοητικές και σωματικές αντοχές που βελτιώνουν τις επαγγελματικές τους επιδόσεις. Γι αυτό και διακρίνονται για το μεγαλό ποσοστό απορροφησιμότητας στο θεατρικό χώρο αλλά και στο χώρο του κινηματογράφου και της τηλεόρασης.

Πρέπει να σημειωθεί ότι η Διεύθυνση της Σχολής έχει φροντίσει τα δίδακτρα να κρατούνται σε χαμηλό επίπεδο σε σύγκριση με τις παρεχόμενες ώρες διδασκαλίας, ο αριθμός των σπουδαστών ανά τάξη να είναι περιορισμένος και η διδασκόμενη ύλη να μην καλύπτει μόνο τις ανάγκες της εγχώριας αγοράς εργασίας αλλά και αυτής του εξωτερικού, όπου ήδη μαθητές μας σταδιοδρομούν.

Στο γενικότερο πρόγραμμα της Σχολής εντάσσονται και μικρής διάρκειας σεμινάρια που στοχεύουν στην επιμόρφωση των σπουδαστών μας, αλλά και άλλων ενδιαφερομένων, πάνω σε θέματα συγγενικά με αυτά της κύριας εκπαίδευσης (πχ. για τις Δελφικές Γιορτές, την Επιθεώρηση, την Οπερέττα, το αστυνομικό μυθιστόρημα,κ.α.)

Κατά τη διάρκεια του εκπαιδευτικού έτους οι σπουδαστές λαμβάνουν μέρος σε ποικίλες δραστηριότητες, όπως:

  • εκπαιδευτικές εκδρομές

  • επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους

  • επισκέψεις σε μουσεία, εκθέσεις κ.α.

και συμμετέχουν σε εκδηλώσεις όπως:

  • μουσικοθεατρικές παραστάσεις

  • αναγνώσεις σε παρουσιάσεις βιβλίων

  • πολιτιστικά δρώμενα κ.ά. σε ανοικτά ή κλειστά θεάτρα, συνεδριακές αίθουσες ή αίθουσες ψυχαγωγίας, σε δρόμους και πλατείες για το θέατρο του δρόμου κλπ.

Scroll to Top